תחילה יש לנתח לעומק את המצב של העסק שלכם ולא פחות חשוב מזה, להבין מה היה המצב שלו טרם המשבר. חשוב מאד להכיר את קהל היעד של העסק שלכם על מנת שהתוכנית של ניהול המוניטין שלו תפני לקהל הנכון ושלא תבזבזו אנרגיות יקרות על קהלי יעד לא רלוונטיים.
האם מדובר בתהליך של זבנג וגמרנו?
תשובה היא לא, בהחלט יש מקרים שבהם חברות נקלעות למשבר חריף ופה נדרת התערבות בזק גם של ניהול מוניטין וגם של ניהול משברים. עם זאת חשוב לציין, ניהול מוניטין הוא תהליך ארוך טווח שבמהלכו אתם צריכים כל הזמן להיות על היד על הדופק ולנקות את מנוע החיפוש של גוגל מהתוצאות השליליות. רק מתוך הסתכלות ארוכת טווח אתם תוכלו להגיע לתוצאות טובות.
המבחן של העסק שלכם בא לידי ביטוי גם בשעות משבר, זה נכון, אך לא פחות חשוב מזה הוא בא לידי ביטוי ביום יום השוטף שלכם, דווקא כשהכול בסדר והכול מצליח. לכן, כשיש גל של תגובות שליליות עליכם בכלים שונים ברשת, אל תהססו והפעילו את כל הכלים שאתם יכולים להפעיל על מנת להסתיר אותן, או לכל הפחות לדחוק אותן למטה בתוצאות החיפוש כדי שאנשים לא יראו אותן.
לסיכום
ניהול מוניטין הוא תהליך חשוב מאד לכל עסק באשר הוא, במיוחד אם יש לכם עסק שנועד לשרת לקוחות וחווה לא פעם תופעות של תגובות שליליות ורעות ברשת.
אם יש לכם עסק בתחום האופנה ואתם חווים תקופה קצת פחות טובה מבחינת הביקורות של הלקוחות שלכם, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא. מה זה ניהול מוניטין ולמה אתם צריכים את זה לעסק שלכם? כל התשובות לפניכם.
מה זה ניהול מוניטין?
ניהול מוניטין הוא תהליך שמטרתו להסיר מגוגל את האזכורים השליליים השונים שיש על העסק שלכם. כל עסק חווה תקופות פחות טובות, בין אם כתוצאה ממשבר שעבר עליו או מלקוח לא מרוצה שהעלה אזכורים שליליים לרדת. שירות כזה מתבצע במקרים שבהם האזכור השלילי גורם לכם נזק לעסק וכמובן פוגע ברווחים. המטרה היא בסופו של דבר לדחוק קישורים שליליים ברשת, לדחוק כתבות שליליות מגוגל, להסיר ביקורות שלילית או תוכן פוגעני במנועי חיפוש ועוד.
למה העסק שלכם צריך ניהול מוניטין?
אם יש לכם עסק בתחום האופנה, בין אם מדובר בעיצוב שמלות, איפור, עיצוב שיער או כל עסק אחר ויש עליכם תוצאות שליליות בגוגל, אתם חייבים להתחיל לפעול על מנת שזה לא יפגע בעסק שלכם. אם תזניחו את התוצאות השליליות בגוגל ופשוט תתנו להן להיות שם, יש סיכוי סביר מאד שזה יפגע לכם בעסק.
תחשבו על זה באופן הכי פשוט שיש, אם הביקורות על העסק שלכם בגוגל יהיו שליליות יש סיכוי טוב שההכנסות שלכם ירדו. הביקורות הללו יכולות להגיע במגוון רחב של תצורות, בין אם בכתבות שליליות באתרים שונים, תגובות בגוגל, תגובות ברשתות חברתיות או כל כלי דיגיטלי אחר ברשת.
איך מנהלים מוניטין של עסק?
אם זה המצב גם בעסק שלכם, אתם צריכים לתת לגורמים מקצועיים לבצע עבורכם ניהול מוניטין יעיל לעסק. ניהול מוניטין מקצועי כולל בין השאר הסרה ומחיקה של תוצאות שליליות, קבלת תוצאות חיוביות במקומן שיגרמו לעסק שלכם לחזור לצמיחה, פיתוח נכסים דיגיטליים שישמרו על המוניטין של העסק שלכם נקי לאורך שנים רבות ועוד.